Ensemble Les Surprises
Louis-Noël Bestion de Camboulas | direction
Véronique Gens | soprano
The enthusiasm of the Ensemble Les Surprises and the expertise of Véronique Gens for a concert focusing on French tragedy.
BACK TO LULLY
Acte I : Malheureuse mère
Ouverture - Persée (Lully)
Air « Désirs, transports » Circée (Desmarets)
Deuxième air Proserpine (Lully)
Entrée des Bretons, passepied, Ballet du Temple de la Paix (Lully)
Air et chœur « Ô malheureuse mère… » Proserpine (Lully)
Air et chœur « Que tout se ressente de la fureur que je sens » Proserpine (Lully)
Acte II : Armide abandonnée
Air « Enfin il est en ma puissance » Armide (Lully)
Air pour les néréides – Air pour les divinités - Les Éléments (Destouches)
Air « Espoir si cher et si doux » Atys (Lully)
Sarabande Dieux des Enfers – Ballet de la naissance de Vénus (Lully)
Canaries – Le Bourgeois Gentilhomme (Lully)
Acte III : L’appel des enfers
Air « Toi qui dans ce tombeau… » - Amadis (Lully)
Prélude – Amadis (Lully)
Air « Calme tes déplaisirs » - Achille et Polyxène (Collasse)
Tempête – Thétis et Pélée (Collasse)
Acte IV : Tranquille Sommeil, funeste mort
Air de La Nuit : « Voici le favorable temps… » - Le Triomphe de l’Amour (Lully)
Chœur du Sommeil – La Diane de Fontainebleau (Desmarets)
Pompe Funèbre – Alceste (Lully)
Air et chœur « La mort, la mort barbare… » - Alceste (Lully)
Acte V : Médée furieuse
Air pour les heures – Les Éléments (Destouches)
Musette et Sarabande – Le Ballet de la Paix (Rebel et Francœur)
Air « Quel prix de mon amour » Médée (Charpentier)
Air et chœur « Noires filles du styx » Médée (Charpentier)
Air pour esprits malfaisants – Le Ballet de la Paix - (Rebel et Francœur)
It is an understatement to say that these two, the organist, harpsichordist and conductor Louis-Noël Bestion de Camboulas and the soprano Véronique Gens, have long cultivated a taste for 17th century French music. The former has been immersed in it since his youth and the latter has triumphed on all the great opera stages. Their complicity is relatively recent (a debut concert on lyrical tragedy in Ambronay in 2018) but most harmonious. It will be a delight to see them together tonight for this concert of great arias from operas and suites of dances among the most beautiful of the great French century. The excellent instrumentalists of the aptly named Ensemble Les Surprises should, as usual, accompany our great national tragedienne with ardour and energy.
PRODUCTION Théâtre des Champs-Elysées
You may also like
Le Concert Spirituel
The splendour of Charpentier and Handel vs the tenderness of Corelli by Hervé Niquet.
Véronique Gens, Sandrine Piau
A musical portrait of French comic opera by Véronique Gens and Sandrine Piau.
Fazıl Say
Fazil Say plays French music from the classicism of Couperin to the impressionism of Ravel and Debussy.